مژده به بیماران چشم که بیماری رتینوپاتی دیابتی (بیماری شبکیه دیابتی ها ) دارند

مطالعات جدیدی که برای بررسی تاثیر قطره‌های چشمی در درمان بیماران دچار رتینوپاتی دیابتی ( بیماری شبکیه چشم ناشی از دیابت )انجام شده است نشان داده است که یک نوع قطره با نام  OCS-01 در درصد قابل توجهی از بیماران تحت مطالعه توانسته است باعث بهبود قابل توجهی در دید بیماران بشود.

 محققین در صدد هستند تا در فازهای بعدی این مطالعه روی جزئیات درمانی به گونه دقیق‌تر مطالعات خود را تکمیل کنند.

 اهمیت این مطالعه در این است که درمان‌هایی که در حال حاضر برای این بیماران انجام می شود عمدتاً به صورت تزریق چشم و یا لیزر انجام می‌شود  که ضمن اینکه ندرتا با عوارض احتمالی برای چشم می‌باشد ،هزینه درمان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به صورت طبیعی بیماران دوست دارند که برای درمان مشکلات چشم خود از قرص یا قطره استفاده کنند و ارائه روش‌های درمانی جدید در نوع خود بسیار جالب توجه می‌باشد . و حداقل می تواند برای گرهی از بیماران چشم جایگزین مناسبی برای روش های درمانی موجود باشد.

مطالعات فاز۳ بالینی این دارو توسط کمپانی   Oculix و با همکاری تعداد زیادی از مراکز درمانی معتبر در اروپا و آمریکا انجام شده است  .

انتظار می‌رود که در سال آینده نتایج  مطالعات نهایی این روی این دارو برای عموم منتشر شود  و تا آن زمان  و  نیز تا بعد از تایید نهایی دارو توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA ) ،نمی توان در مورد زمان صدور نهایی مجوز برای تجویز توسط پزشکان اظهار نظر نهایی کرد.

دکتر ناصح محمدی- جراح و متخصص چشم و فوق تخصص

لیزر و شبکیه

برداشتن عینک (لیزیک-لازک-فمتولیزیک- اسمایل)

زیبایی پلک

به وسیله | ۱۴۰۲/۹/۲۴ ۱۲:۵۳:۰۰ آذر ۲۴ام, ۱۴۰۲|تازه ها|
×

Powered by WhatsApp Chat

× لطفا جهت رزرو وقت ویزیت، پیام نوشتاری در واتزاپ بفرستید(ترجیحا با موبایل)