کودکان: تاثیر تماشای تبلت و موبایل و فعالیت خارج از خانه در افزایش یا کاهش احتمال پیشرفت میوپی(نزدیک بینی)

طبق نظر متخصصان چشم حداقل مدت زمان توصیه شده برای فعالیت کودکان در بیرون از خانه یک و نیم تا ۲ ساعت می باشد.

پژوهش های انجام شده در سالهای اخیر نشان می دهد که بهتر است کودکان درطول شبانه روز مدت زمان کافی را در خارج از محیط خانه و به فعالیت های دیگری( غیر از تماشا کردن موبایل و تبلت و شبیه به آن) بگذرانند.

 همه بویژه افرادی که در حال حاضر درجاتی از نزدیک بینی دارند از این کار سود می برند. حداقل مدت زمان توصیه شده برای فعالیت بیرون از خانه یک و نیم تا ۲ ساعت می باشد. و بر عکس آن هرچه مدت زمان بیشتری به تماشای صفحات موبایل یا تبلت مگذرانند احتمال پیدایش و یا پیشرفت نزدیک بینی( میوپی) بیشتر خواهد بود.

همچنین توصیه می شود که در زمان استفاده از موبایل یا تبلت حداقل فاصله ۳۰ سانتی تا چشم رعایت شود.

نکته ی دیگر این است که برای مدت طولانی (یعنی بیشتر از یک ساعت ) به موبایل یا تبلت خیره نشود و در فواصل آن برای مدت حداقل نیم ساعت تا ۱ ساعت به فعالیت دیگری و البته ترجیحا در بیرون از خانه مشغول باشد. کودکانی  که برای مدت طولانی یعنی بیشتر از یک و نیم ساعت به موبایل و تبلت خیره می شوند نسبت به سایر همسن و سال های خود بیشتر در معرض مبتلا شدن به نزدیک بینی یا پیشرفت در مقدار نزدیک بینی هستند. واضح است که همچنین این افراد در سالهای بالاتر عمر خود به میزان بیشتری دچار مشکلات ناشی از عدم تحرک( مانند دیابت ، اضافه وزن، مشکلات عضلانی و اسکلتی) می باشند.

البته امروزه روشهای درمانی جدید لیزری برای برداشتن عینک مانند : لیزیک-لازک-فمتولیزیک -اسمایل برای درمان این عزیزان در دسترس هست. اما توصیه ما در درجه اول همچنان بر پیشگیری است. چون تضمینی برای اینکه در آینده شرایط عمل برای همه ی این عزیزان وجود داشته باشد نیست.

لینک این مطب جهت ارسال به دوستان:https://drnmohammadi.com/?p=5137

به وسیله | ۱۴۰۲/۱۰/۱ ۲۲:۲۱:۲۳ خرداد ۱۸ام, ۱۴۰۲|آموزشی, تازه ها|
×

Powered by WhatsApp Chat

× لطفا جهت رزرو وقت ویزیت، پیام نوشتاری در واتزاپ بفرستید(ترجیحا با موبایل)