توصیه های ماه مبارک رمضان برای بیماران و بیماری های چشم- با دکتر محمدی

 توضیح مهم :

عزیزان توجه داشته باشید که به دلیل شرایط و عوامل مختلف نکاتی که در زیر بیان می شود الزاما در مورد همه ی افراد صادق نیست و جنبه راهنمای کلی دارد. ممکن است که پزشک معالج  در معاینه حضوری توصیه دیگری را برای شما به صلاح بداند.

دیابت و روزه و چشم

-افراد دیابتی : این عزیزان در درجه اول باید براساس توصیه پزشک معالج دیابت تصمیم بگیرند.  معمولا اگر پزشک معالج دیابت روزه داری را مجاز بداند از نظر چشم هم مجاز خواهد بود. مشروط به اینکه بیماری دیگر چشمی نداشته باشند.

افرادی که دارای بیماری های ارثی شبکیه مانند انواع شب کوری و دیگر موارد مشابه باشند: در این مورد توصیه ی واحدی که شامل همه باشددر حال حاضر وجود ندارد و در مجموع می شود گفت که اگر بیماری چشمی دیگری وجود ندارد و فرد از نظر سایر شرایط جسمی و نیز شرایط غذایی در وضعیت متعادلی قرار دارد و در ماههای اخیر روند بیماری چشمی ثابت بوده و علایم پیشرفت بیماری و یا افت دید جدید وجود نداشته است آن گاه می توان گفت که به احتمال زیاد منعی برای روزه داری نیست. این عزیزان چنانچه میسر باشد اگر در ابتدای ماه مبارک معاینه چشم بدهند بهتر خواهد بود.

-افرادی که عینکی هستند و عیب انکساری چشم دارند:  این افراد به صرف این مورد منعی برای روزه داری ندارند.

-کسانی که بیماری های اکتسابی شبکیه دارند: این افراد بهتر است در ابتدای ماه مبارک معاینه چشم بدهند . با این حال این عزیزان هم اگر در حال حاضی بیماری کنترل شده داشته باشند معمولا منعی برای روزه داری نیست.

– افرادی که تحت عمل های چشم قرار گرفته اند : این گروه اگر بدنبال عمل چشم در وضعیت کنترل شده هستند و وضعیت با ثباتی دارند بتر تیب زیر می توانند تصمیم بگیرند: قبل از هر چیز اگر بیماری داخلی خاصی دارند و به خاطر آن تحت نظر پزشک خاصی هستند باید مورد روزه داری را باایشاه هم مطرح کنند. اما از دیدگاه فقط چشم نظر ما این است :

عمل آب مروارید -عمل لیزیک ولازک ( و سایر عمل های برداشتن عینک ) و کاشت لنزداخل چشمی:اگر یک ماه از عمل گذشته باشد می توانند روزه بگیرند.

عمل شبکیه – عمل آب سیاه -عمل های سنگین پلک و انحراف چشم و مجرای اشک و کاسه ی چشم: بعد از گذشت ۲ ماه از عمل.

تزریق های داخل چشمی مانند آواستین، آیلیا و مشابه آن: بعد از ۲ هفته از تزریق.

لیزر های چشم مانند لیزر شبکیه – لیزر عنبیه یا زاویه چشم: بعد از گذشت ۱ هفته از لیزر.

افرادی که خشکی چشم خفیف یا کنترل شده دارند: این افراد هم منعی برای روزه داری ندارند. کسانی که خشکی شدید چشم دارند ممکن است روزه سبب تشدید علایم شود.

-برای سایر موارد و بیماری ها : در سایر موارد بهتر است بصورت موردی معاینه شوند تا راهنمایی شوند.

به وسیله | ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۱۸:۱۸:۴۲ فروردین ۱۳ام, ۱۴۰۱|دسته‌بندی نشده|
×

Powered by WhatsApp Chat

× لطفا جهت رزرو وقت ویزیت، پیام نوشتاری در واتزاپ بفرستید(ترجیحا با موبایل)