راهنمای گرفتن عکس با گوشی از چشم

در چشم پزشکی برای برخی از بیماریها پزشک می تواند بر اساس نگاه به ظاهر چشم تا حدودی نشانه های بیماری را تشخیص دهد. برخی بیماری های چشمی در ظاهر چشم هیچ نشانه ای ندارند. این گروه از بیماری ها حتما باید به وسیله ی دستگاه های تخصصی و فوق تخصصی معاینه ی چشم بررسی شوند. برای تشخیص دقیق تر گاهی نیاز به انجام تصویر برداری های چشم می باشد.

کلینیک فوق تخصصی دکتر ناصح محمدی(دید برتر)

برخی بیماری های چشم ازروی ظاهر تا حدودی قابل تشخیص هستند.

از جمله مواردی که از روی ظاهر چشم می تواند وضعیت کلی چشم و بود و نبود عوارض بعد از عمل را تا حدودی حدس زد روزهای اول بعد از عمل چشم است.

در چند روز اول پس از عمل جراحی چشم بر اساس ظاهر چشم می توان تا حدودی در مورد اینکه آیا دوران نقاهت(بهبودی) بعد از عمل بصورت طبیعی سپری می شود یا خیرنظر داد.در چند روز اول بعد از عمل احتمال ایجاد التهاب یا عفونت یا افزایش فشار چشم وجود دارد.

پزشک معالج بعد از عمل ممکن است از شما بخواهد که در فلان زمان شرح حال به همراه عکس از ظاهر چشم بفرستید.در این موارد پس از مشاهده عکس پزشک به شما اعلام می کند که آیا وضعیت طبیعی است یا خیر. واگر لازم بداند شما را برای معاینه حضوری در یک مرکز چشم پزشکی راهنمایی می کند.

بویژه برای عمل زیبایی پلک( بلفاروپلاستی) و عمل برداشتن عینک مانند لیزیک لازک ،فمتو،اسمایل و غیره این گونه عکس ها باعث کم شدن نیاز به معاینات حضوری می شود.

به عبارت دیگر یک ویزیت غیر حضوری برای شما انجام می شود.برای اینکار شما باید یک دوربین یا گوشی موبایل که توانایی گرفتن عکس با کیفیت بالا را دارد در اختیار داشته باشید.

هچنین باید نکات زیر را رعایت کنید تا عکس خوبی بتوانید بگیرید. به علاوه باید شرح حال بیماری را هم ارسال کنید. از جمله اینکه دید چطوره؟ مثل قبل می باشد یا بهتر شده یا کمتر شده؟ آیا درد چطوره کمتر شده یا بیشتر؟ آیا مشکل جدیدی وجود دارد یا خیر و توضیح دهید؟

اصول عکس گرفتن از چشم(طبق نمونه عکس زیر)

– دوربین با کیفیت بالا انتخاب کنید.

-نور اتاق کافی باشد. اگر روز است جلوی پنجره قرار بگیرید تا نور کافی به صورت بتابد.

-در شب جایی عکس بگیرید که همه ی چراغ ها روشن باشد و نیز نور کافی به صورت بتابد.

– معمولا فلاش دوربین روشن باشد بهتر است.اما امتحان کنید با فلاش واضحتر است یا بدون فلاش.

-هر چشم باید جدا عکس گرفته شود.

-از دوربین اصلی گوشی استفاده شود و بهتر است از کسی بخواهید از شما عکس بگیرد.

-تنظیمات  گوشی را طوری تنظیم کنید که روی عکس با بالاترین کیفیت تنظیم شود.

-زوم (بزرگنمایی ) دوربین روی دوو نیم برابر(۵/۲ ) تنظیم شود.

– فاصله ی موبایل دوربین از چشم طوری باشد که چشم کاملا فوکوس دیده شود. به این منظور به آرامی موبایل را به چشم فرد نزدیک کنید تا جایی که تار نشود .در بیشتر موبایل ها فاصله ی ۷ تا ۱۰ سانتی گوشی از چشم مناسب است.

-بر روی صفحه ی گوشی روی جایی که چشم فرد هست بزنید  تا بیشتر فوکوس شود و نیز میزان روشنایی را کم یا زیاد کنید تا بهترین حالت ایجاد شود.

-دقت کنید سایه شما و گوشی روی چشم نیفتد. باید پلک ها از هم باز باشد یا فرد به آرامی با دست پلک ها را باز کند. دقت کنید در چشم عمل شده هرگز به خود چشم فشار نیاورید.

– اگر چهار پایه یا سه پایه ی مخصوص موبایل  دارید موبایل را روی آن بگذارید.

-در حالت های مختلف مطابق عکس نمونه ( در حالت بسته -نگاه روبرو یا مستقیم -نگاه به چپ  – به راست نگاه بالا- نگاه پایین )عکس بگیرید.برای هر چشم بهتراست در هر شش حالت عکس بگیرید.

در هر جهت چند تا عکس بگیرید. و از میان آنها بهترین عکس را انتخاب کنید.

-برای چشم مقابل هم این مراحل تکرار شود.

عکس ها را به صورت فایل و در تلگرام بفرستید تا کیفیت آنها حفظ شود.

نمونه

سلامت و شاد باشید….

به وسیله | ۱۴۰۳/۷/۱۱ ۱۸:۰۹:۰۲ مهر ۱۱ام, ۱۴۰۳|تازه ها, دسته‌بندی نشده, مطالب اصلی سایت|
×

Powered by WhatsApp Chat

× لطفا جهت رزرو وقت ویزیت، پیام نوشتاری در واتزاپ بفرستید(ترجیحا با موبایل)