گل مژه چیست؟

گل مژه

در لبه پلک چشم غدد متعددی  وجود دارند که در سلامتی قرنیه و سصح چشم نقش مهمی دارند. گاهی ریشه ی این غدد دچار التهاب می شود که در بیشتر موارد باکتری ها که نوعی از میکروب هستند باعث این التهاب هستند. التهاب این غدد باعث ایجاد گل مژه می شود.

How to Get Rid of a Stye | Boise Lasik

 در بیماری گل مژه بخشی یا در موارد شدید تمام پلک متورم می شود.  در ابتدا قسمتی از پلک که مشکل از آنجا شروع شده است برجسته و کمی قرمز می شود.گاهی درد وجود ندا د ولی معمولا درد کم یا زیاد وجود دارد. در صورت شدت بیماری و پیشرفت التهاب گاهی دهانه غده مربوطه سفید- زرد رنگ می شود و در طی ساعات بعد ممکن است که خود بخود  از آن محل چرک خارج شود.

اما چه موقع نیاز به مصرف دارو برای گل مژه وجود دارد؟

چون در بسیاری از موارد سیستم دفاعی بدن بیماری را کنترل می کند در موارد خفیف و بدون درد یا درد کم مصرف دارو ضرورتی ندارد وخودبخود بهبود پیدا می کند اما چنانچه درد شدید باشد و خصوصا با گذشت چند ساعت درد یا تورم به جای کم شدن در حال افزایش باشد نیاز به معاینه حضوری توسط پزشک و تجویز داروهای آنتی  بیوتیک خوراکی و گاهی در موارد ی تزریقی وجود دارد. داروی توصیه شده کلوگزاسیلین و یا سفالکسین است که لازم است با اطلاع پزشک تجویز شود.  عموما قطره لازم نیست مگر در موارد خاص. گاهی شدت تجمع چرک به گونه ای است که مصرف دارو به تنهای کافی نیست و باید متخصص چشم اقدام به تخلیه عفونت بکند.

لینک نوسته:

به وسیله | ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۲۰:۵۲:۴۳ دی ۲۵ام, ۱۳۹۹|دسته‌بندی نشده|
×

Powered by WhatsApp Chat

× لطفا جهت رزرو وقت ویزیت، پیام نوشتاری در واتزاپ بفرستید(ترجیحا با موبایل)