علت چین صورت و اخم

چرا برخی بیشتر دچار چین صورت و چین های اخم می شوند ؟

حالت صورت در روابط شما با اطرافیان بسیار تعیین کننده است . صورت بدون اخم کمک می کند تا در ارتباطات خود با اطراف موفق تر باشید.

ایجاد چین اخم و پیشانی دلایل مختلفی دارد. برخی علل از کنترل فرد خارج است اما برخی زمینه ها را می توان تا حدود زیادی برطرف کرد.

ممکن است عوامل ژنتیکی هم روی کم و زیاد بودن این چین های تاثیر داشته باشند. اما عواملی که اینجا بحث می شود از این جهت که قابل کنترل هستند مهم می باشند.

قصد داریم با ارائه ی چند راهکارساده به شما کمک کنیم تا حدودی زیادی بتوانید آن ها را کنترل کنید.

چین های عمیق صورت

افکار و احساسات مثبت را در خود تقویت کنیم

زمانی که افکار منفی و احساس عصانیت یا نگرانی داریم عضلات پیشانی منقبض می شوند. اما در زمان آرامش وداشتن احساسات خوب عضلات صورت هم مانند سایر عضلات بدن ریلکس (شل) می شوند و در نتیجه چین کمتری ایجاد می شود.در طول روز مرتب خود را کنترل کنید که از حالت گارد و عصبانیت بیرون بیایید.فکر کردن به نکات مثبت خودتان و محیط اطراف و آدم های اطراف همه ی عضلات شما را شل می کند و فواید متعددی دارد.از کاهش فشار خون گرفته تا منظم شدن ضربان وقضاوت درست در موقعیت های حساس و تا کاهش چین های اخم صورت و پیشانی.

عینک آفتابی فراموش نشود

 بیرون از خانه عینک آفتابی بزنیم.حتی اگر برای یک کار کوتاه بیرون می روید .در جاهایی که نور زیاد است خصوصا جاهایی که نور آفتاب زیاد است بطور خودکار مغز به عضلات پیشانی و پلک دستور می دهد که منقبض شوند. در نتیجه شیار پلکی کوچک می شود تا نور کمتری وارد چشم شود و چشم آزار و ااحیانا آسیب نبیند. اما در عوض چین صورت هم ایجاد می شود. استفاده مداوم از عینک آفتابی استاندارد این مورد را اصلاح می کند.

استفاده نکردن از عینک طبی

افرادی که دید کم دارند از جمله افراد عینکی ،گاهی عینک نمی زنند این گروه از افراد برای دید بهتر عضلات صورت و پیشانی خود را منقبض می کنند تا شیار پلکی کوچک شود. در این حالت سوراخ ورودی نور به چشم کوچک می شود و مقداری دید بهتر می شود. اما در عوض چین های صورت تقویت می شوند. پس عینک طبی فراموش نشود.اگر دوست ندارید عینک بزنید باز هم راه جایگزین دارید. برای مشاوره فوق تخصصی برای عمل برداشتن عینک( لیزیک- لازک و …) با ما تماس بگیرید.

هر کدام ازاین رفتارها اگر مرتب تکرار شود باعث می شود که چین های صورت در اطراف چشم و پیشانی به مرور ضخیم تر و دائمی تر شوند.

آیا چین های اخم درمان دارند؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اما چنانچه در حال حاضر دچار چین صورت هستید نگران نباشید .اگر خیلی کلفت یا مزمن نباشند می توان با روش های موجود مانند تزریق بوتاکس تا حدودی آنها را درمان کرد.

تزریق بوتاکس

زیبا بمانید…

به وسیله | ۱۴۰۳/۴/۲۵ ۱۹:۵۰:۰۸ تیر ۲۳ام, ۱۴۰۳|تازه ها, دسته‌بندی نشده|
×

Powered by WhatsApp Chat

× لطفا جهت رزرو وقت ویزیت، پیام نوشتاری در واتزاپ بفرستید(ترجیحا با موبایل)