آرشیو سوالات ۱۳۹۶

کم کردن نمره چشم تنبل
حسین- سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴
سلام ۳۰ سال دارم و چشم راستم با نمره +۳.۵و+۱ آستیگمات داره (دید چشم تنبل هفت دهم هست)میدونم که تنبلی چشم درمان ندارد اما چون عینکم ته استکانی هست برای کم کردن نمره چشم راهی وجود داره مثلا لیزیک در صوت داشتن شرایط فیزیکی؟
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
سلام
بله با دستگاههایی که امروزه وجود دارد بسیاری از این موارد با روش لیزیک یا فمتولیزیک قابل عمل هستند.در صورت تمایل حهت بررسی وجود شرایط با شماره های تماس مرکز هماهنگی کنید.
حهت اطلاعات بیشتر لینک زیر:

• پاسخ
با سلام من پسری ۲۰ ساله هستم
علی اسفندانی- شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
با سلام من پسری ۲۰ ساله هستم با بیماری البینیسم.با نمره چشم ۷ و استیگماتیسم ۲ میخاستم بدکنم ک راه برای افزایش دید من وجود داره و بهترین راه ب غیر از عینک کدومه حتی اگه ۱ درجه ام بهتر بشه کافیه
• پاسخ

سلام جانم اگر شرایط عمل لیزری
dr.mohammadi – یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴
سلام جانم اگر شرایط عمل لیزری مانند لازک را داشته باشی میتوانی آن را انجام دهی.پس باید معاینه شوى تا معلوم شود.
• پاسخ
مشکل بعد از برداشتن لنز پانسمان
زهرا- شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۵۶
سلام بنده عمل prk انجام دادم پنج شنبه شب لنزهای پانسمان رودبرداشتن . قبل از برداشتن دید نزدیکم عالی بود و دور هم نوسان دید داشتم گاهی تتر میشد اما در کد دید نسبتا کامل بود. اما بعداز برداشتن پانسمان چشمام خیلی زیاد تار شده و همه چیز رو خصوصا نزدیک دوتایی میبیم. دیروز هم درد زیادی داشتم و دور چشمم مورمور میشد و یک حالتی مثل خواب رفتن. خواستم ببینم این طبیعی هست یا لازمه به پزشک مراجعه کنم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۱۰
سلام
ممکن است طبیعی باشد ولی بهتره که پزشک معالج خود را در جریان قرار دهی.
• پاسخ
چشم
ممد- پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
سلام من از عینک استفاده میکنم چند سال هم میشه ک از عینک استفاده میکنم چشمام و بینیم ی حالت بعد گرفته راهی برای درمانش هست
و اگه به تخصص شما ربطی نداره لطفا بگو باید به با چه دکتری بپرسم؟
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۰۸
سلام
سوال شما برای من مفهوم نیست. اگر به دنبال راهی جایگزینی عینک هستی ممکن است که بتوانی عمل لازک را انجام دهی مشروط به وجود شرایط آن.
• پاسخ
چپ کردن چشم چپ به سمت بینی
sani- چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۲۷
عرض ادب دختر من متولد ۹۰ هست و موقع خوندن کلمات مثلا پرسیدم رو این شربت چی نوشته چشم چپشو چپ میکنه به سمت بینی تا بخونه ..اولین بار پارسال بود موقع خجالت کشیدن با یه شخص ناآشنا که صحبت میکرد چپ میکرد چشمشو از سه سالگی عینک میزنه و شماره چشمش ۴ بود و دکتر میگفت فقط ضعیفه چشمش و تنبلی نداره تابستون شماره چشمش یک و نیم شد و چشم چپ ضعیفتر بود و یک و هفتادو پنج تا به الان عینکشو خوب میزد که دیگه تمایلی به زدن نداشت گفتم حتما بهتر شده شمارش عوض شده دکتر بردم گفت بد شده ۲ شده شمارش سه هفتست چشم چپشو میبندم میگم شاید تنبل باشه عینکو مدام میزنه اما می بینم که به گوشی که نگاه کنه مثلا یه عکسو ببینه زود چپ میکنه و من داغون میشم لطفا کمکم کنید!!
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۱۶
سلام
وظیفه شما : در اابتدا هر سه ماه باید ببرید ش چشم پزشک (نه اوپتومتریست) تا نمره تعیین بشه و عینک رو مرتب بزنه و دستورات پزشک رو اجرا کنه و بستن رو اجرا کنه. اگر طی ماههای آینده با عینک هم انحراف بهتر نشه شاید توصیه به عمل بشود.
در هر حال معمولا قابل درمان است.
• پاسخ
ماکولای چشم
عرفان- چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲:۲۴
سلام.می خواستم بدانم که ایا برای ماکولای چشم که درسنین پایین گاهی اتفاق می افتد ایا تا به حال راه درمان پیدانشده.وتاچه حد دید کمتر می شود.درصورت امکان می شود مدارک پزشکی را از طریق امیل برتان بفرستیم تا نظرتان رابیان کنید
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۴۲
سلام
اگر منظور برای بیماریهای ضعیف کننده شبکیه است که گاها ارثی هستند و بیمار به چند پزشک شبکیه هم مراجعه کرده و بهش گفته اند درمان ندارد،. باید گفت که هنوز درمان برای این نوع بیماریها وجود ندارد و در سالهای آینده بامید خدا درمان وجود خواهد داشت.
ضمنا رویت عکس بدون معاینه ی نزدیک قابل نظر دادن نیست.
• پاسخ
سلام خسته نباشید..من دانشجو
طاهره- یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۵۰
سلام خسته نباشید..من دانشجو هستم و دروس که بیشتر نیاز به تخته دارن هم زیاد دارم اما از وایت برد که استفاده میشه اصلا نمیتونم درست مطالب رو بخونم. حتی ردیف اول هم که میشینم بازهم نمیتونم بخونم چی نوشته…ایا وسیله ای برای بهتر دیدن تخته وایت برد وجود داره؟ ممهنونم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۲۱
سلام
در فاصله ای که دوستان شما میتوانند خوب ببینند شما هم بابد بتوانید ببینید و درغیر اینصورت باید معاینه با دستگاه انجام شود شاید نیاز به عینک و یا مشکلات دیگر وجود دارد.علل مختلف ممکن است باعث اینحالت شود.
• پاسخ
لک های عنبیه
باران احمدی- یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶
باسلام ووقت بخیرمیخواستم بدانم آیا لکهای قهوه ایایجاد شده روی عنبیه به چه دلیل است وآیا قابل درمان ورفع هستند؟
• پاسخ

سلام این موارد معمولا خال یا
dr.mohammadi – یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۲۳:۱۹
سلام این موارد معمولا خال یا شبیه خال هستند و باید از نظر شکل و رنگ تحت کنترل پزشک و خود بیمار باشند. البته معمولا ولی نه صد در صد خوش خیم اند.
• پاسخ
سلام خسته نباشید من تولید
نرگس- سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۲۷
سلام خسته نباشید من تولید کننده محصولات مصرفی بیمارستانی مانند گان شان تخصصی چشم پد چشمی و شیلد هستم برای بهبود تولید در شیلد چشمی نیاز به تغییر متریال ان داریم از شما خواهشمند در خصوص ان من را راهنمایی کنید من می خواهم بدانم که شیلد چشمی از چه جنسی باشد بهتر است اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید سپاس گذارم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۵۶
سلام
طبیعتا از ماهیت ترکیب شمیایی نمونه های موجود در بازار پزشک اطلاعی ندارد و لی میتوان در زمینه. طراخی و مراحل بالینی بعدی و رضایت بیمار و … راهنمایی کرد که البته در این محال نمیگنجد و اگر فرصتی باشد بعدا میتوان بیشتر صحبت کرد.
• پاسخ
سلام ببخشید که مزاحمتان شدم
آرش بصیری- یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶
سلام ببخشید که مزاحمتان شدم من میخواستم من یه چند سالی عمل قوز قرنیه انجام دادم الان هم‌بخیه در چشم من نیست میخواستم بگم که قطره ارتلاک چند مدتی بود که قطره آرتلاک نمیریختم الان هفته دیگر باید برم پیش دکتر الان آب مروارید دارم یا نه با تشکر از راهنمایی شما
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۱۴
سلام
برای تشخیص آب مروارید باید با دستگاههای مطب معاینه بشوی .
آرتلاک را میتوانی ادامه بدهی.
• پاسخ
با سلام جدیدا در مورد لنز
فاطمه.ق- چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۳۷
با سلام جدیدا در مورد لنز بیونیک شنیدم که دید چشم را کامل اصلاح میکنه و حتی بهتر از چشم سالم فواصل دور را میتوان دید ، الان عمل لنز داخل چشمی را انجام دهم یا منتظر ورود این لنز به ایران شوم ؟
با توجه به هزینه سنگین عمل لنز داخل چشمی خیلی به راهنمایی شما احتیاج دارم .
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۴۳
سلام
این مورد در مراحل بسیار اولیه است. بعید است قبل از ۵ تا ١٠ سال آینده بشود در مورد فواید و عوارض آن به جمع بندی مناسبی رسید.
• پاسخ
عمل استرابیسم
اسماء- یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۱۰
سلام من حدود۵ماه قبل عمل استرابیسم انجام دادم بعداز گذشت چندین ماه هنوز توی چشمم یه قرمزی به حالت پوست اضافی هست دکتر گفت چین خوردگی بخیه هاست اگه بخای از بین بره باز باید عمل کنی من با چینش مشکل ندارم اماقرمزیش توظاهر اذیتم میکنه قطره ناپریوین و کتوفتالمیک میزنم عالیه قرمزیشو رفع میکنه اما بعداز یک ساعت به حالت قبل برمیگرده یه قطره یا پماد که اثردائم داشته باشه بهم معرفی کنین.ممنونم
• پاسخ
استرابیسم
عسل- چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۸
سلام عزیزم.منم میخام عمل استرابیسم انجام بدم.میشه یکم راهنماییم کنی؟که چجوریه چقد بیهوش میمونی و اینکه انحرافت درچه حد بود؟ممنون میشم بگین
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۲۴
سلام
عمل های استرابیسم انواع مختلفی دارند پس جواب دقیق نمیتوان تا قبل از معاینه بیمار داد.
بطور حدودی، زمان عمل و بیهوشی از نیم ساعت تا دو ساعت. میزان انحراف از ده یا ١۵ درجه به بالا.
• پاسخ

سلام، بهتره فعلا به همین صورت
dr.mohammadi – یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۵۸
سلام، بهتره فعلا به همین صورت تا یکی دوماه دیگر ادامه بدی اگر بهبود نداشت باید با دستگاه معاینه شوی.
• پاسخ
برخورد جسم خارجی به چشم
فریبا عیوضی- یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲
سلام جناب دکتر. متاسفانه ناخنم به چشم سمت چپم برخورد کرده و کلی درد و سوزش داشت و اشک زیادی اومد. الان بعد گذشت یک ساعت التهاب و سوزش و اشک خیلی کمتر شده ولی دچار تاری دید شدم؛ با نور داخل چشمم رو معاینه کردم و خراش کوچکی روی قرنیه یا قسمت شفاف چشمم دیدم . هم تاری دید دارم و هم سوزش در قسمت خراش . لطفا راهنماییم کنید.
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۵۶
سلام
در این موارد لازم است در اولین زمان ممکن معاینه با دستگاه انجام شود. بعد از آن تعیین نوع درمان میسر است .در غیر اینصورت ممکن است خراش منجر به عفونت قرنیه شود.
• پاسخ
پارگی عصب شبکیه
مرسده مقدم- یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱:۴۹
با سلام خدمت اقای دکتر
مدت یک سال است که چشم چپ من بدلیل تورم عصب شبکیه مشکل پارگی و خونریزی پشت شبکیه پیدا کردم که نزد دکتر حیدری فوق تخصص شبکیه در حال معالجه میباشم وچند بار تزریق ژل اواستین انجام داده ام میخواستم بپرسم ایا فقط تنها راه حل فقط تزریق است در صورتی که مشکل شبکیه من هیچ ارتباطی به دیابت ندارد و توسط یک شوک عصبی به این روز افتادم کاملا خسته و ناامید شده ام خواهش میکنم راهنماییم کنید در صورت امکان میخوام تلفنی با خودتان صحبت کنم

dr.mohammadi – یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۵۲
سلام در بیماریهای شبکیه تزریق آواستین معمولا نیاز به تکرار گاهی ٨ تا بار در سال دارد. و این عجیب نیست. بهتره برای اطمینان نزد همکاران دیگر شبکیه هم مشورت بکنی.
متاسفانه مشاوره تلفنی از نظر وقت برای من مقدور نیست.
• پاسخ
با سلام خدمت آقای دکتر
محمدعلی- شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۵۳
با سلام خدمت آقای دکتر.امیدوارم همه ما و شما عاقبت به خیر شویم. برای من قبلا برای نزدیک بینی عینک نوشتند با نمره ۲۵ صدم یا نیم. مدتی نزدم. چشمم درد گرفت. رفتم چشم پزشکی گفتند ۲۵ صدم هم آستیگمات شدی. از چند روز قبل عینک جدید رو میزنم. حالا وقتی عینک میزنم چشم چپم یک جوری میشه. درد نمی کنه ولی چشمم راحت نیست. چی کار باید بکنم؟
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۴۷
سلام
شاید لازم باشه با روش و دستگاه دیگری نمره ی چشم تعیین بشه تا از تعیین نمره مطمین بشوی.
علت بعدی ممکنه به خاطر عادت نکردن به عینک جدید باشه و اگر تا دو هفته برطرف نشد دوباره باید معاینه بشوید.
• پاسخ
قوز قرنیه
محمد س- جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۳۳
با سلام.ببخشید من حدود یه سال پیش برای عمل لیزیک چشم ب دکتر مراجعه کردم که بعد از عکس های که گرفته شد دکتر متوجه شد که قوز قرنیه و آستیگماتم بالاس که با این وجود عمل لیزیک انجام نمیشه.الانم تو استخدامی ها با مشکل مواجه ام و منو به خاطر چشم رد میکنند.میخاستم بپرسم آیا روش دیگری واسه منی که استیگمات و قوز قرنیه بالایی دارم هست یانه.عملی که تویه استخدامی ها مشخص نشه و گیر ندن و چشم دیگه نیاز به عینک نداشته باشه.(خواهش میکنم جواب بدید)با تشکر.
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۲۹
سلام
معمولا فقط عمل لازک در این موارد توصیه میشود. اگر چند سال از بررسی قبلی گذشته بهتره دوباره به پزشک با تجربه تری مراجعه کنی . گاهی ممکنه تحت شرایطی قابل عمل باشی.
• پاسخ
قطره بریمونیدین
مصیب- جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۱۴
سلام
چند سالی میشه که عینک میزنم ولی دیگه خسته شدم و برخی روزها اصلا حوصله عینک زدن ندارم از طرفی هم فعلا شرایط جراحی درمان عیوب انکساری را ندارم. اقای دکتر میشه از قطره بریمونیدین که تنگ کننده مردمک چشم هستش استفاده کنم؟ تا چه مدت مجاز به استفاده بوده و روزی چند قطره باید استفاده کنم که چند روز بتوانم بدون عینک سر کنم و هم اینکه در ادامه عوارضی هم به سبب استفاده از بریمونیدین متوجهم نشه. باتشکر
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۲۵
سلام
بریمونیدین هر ١٢ ساعت یکبار توصیه میشود و احتمال عارضه ش بسیار کم . اگر بیشتر ازیک ماه مصرف میکنی باید بطور منظم تحت نظر پزشک باشی.
• پاسخ
استفاده از قطره
اسناعیل- پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲
سلام از قطره چشمی پرکورد بعد از سه چهار ماه نگهداری در یخچال میشه دوباره استفاده کرد
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۲۳
سلام
قطره بعد از باز شدن تا سه چهار هفته قابل استفاده کردن است.
بخش برای بیماران ، نحوه ریختم قطره را در سایت مطالعه کنید.
• پاسخ
Prk
فرامرز- چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۵۱
سلام وقت بخیر وسلامتی برای شما
من ۱۵ روز پیش عمل prk انجام دادم و بعد از ترمیم چشم لنزهارو برداشتن و همکار دکتر ۲قطره دیگر گفتن بگیرم که یکی فلوکورت بود و بعدی اشک مصنوعی و من تهیه کردم و قطره فلوکورت را با ۲ قطره بعد عمل که میدن به مدت ۱ هفته به اشتباه ریختم بعد متوجه شدم ۳هفته بعد عمل باید قطره فلوکورت را ریخت …میخواستم بدونم مشکلی برای چشمام پیش نمیاد راهنماییم کنید تشکر
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۴۶
سلام
معمولا مشکلی ایجاد نمی کنه.
البته یه معاینه حضوری بده برای اطمینان بهتره
• پاسخ
قطره بریمونیدین
مصیب- سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۰۶
سلام
مدت ۹ سال است عینک میزنم و شرایط جراحی ندارم ولی از عینک هم خسته شده ام. آقای دکتر میتوانم از قطره بریمونیدین استفاده کنم و مدتی حتی کوتاه عینک نزنم و میدانم که بریمونیدین باعث تنگ شدن قرنیه میشه و دید را بهتر می کند. قطره بریمونیدن را تا چند مدت و روزی چند قطره باید استفاده کنم که مشکلی برام پیش نیاد؟ شما استفاده از بریمونیدین را توصیه میکنید؟ با تشکر
• پاسخ
Prk
فرامرز- سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱
سلام وقت بخیر وسلامتی برای شما
من ۱۵ روز پیش عمل prk انجام دادم و بعد از ترمیم چشم لنزهارو برداشتن و همکار دکتر ۲قطره دیگر گفتن بگیرم که یکی فلوکورت بود و بعدی اشک مصنوعی و من تهیه کردم و قطره فلوکورت را با ۲ قطره بعد عمل که میدن به مدت ۱ هفته به اشتباه ریختم بعد متوجه شدم ۳هفته بعد عمل باید قطره فلوکورت را ریخت …میخواستم بدونم مشکلی برای چشمام پیش نمیاد راهنماییم کنید تشکر
• پاسخ
سلام من ۱۲ سالمه چشمام ضعیف
خانم- شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۴۷
سلام من ۱۲ سالمه چشمام ضعیف شده یکیش ۲ و ۲۵ و یکیش ۲ و ۵ ولی هر بار که مراجعه داشتم شماره چشمم خیلی بالا رفته بود یعنی یکیش ۱ نمره و اون یکی ۷۵ صدم بالا رفته بود دکتر گفت مشکل خاصی ندارم الان هم حدو ۶ یا ۷ ماه از مراجعه قبلیم گذشته و خدا رو شکر فکر نکنم دیگه در اون حد بالا رفته باشه من ۱ سال و نیمه که عینکی شدم و دوبار مراجعه داشتم اوایل اصلا از عینک استفاده نمی کردم ولی این دفعه همش استفاده کردم اما خیلی نگرانم چون دفعه های قبلی شماره چشمهام زیاد بالا رفته بود چیکار کنم ایا من کور میشم؟؟؟؟؟؟؟؟ ولی دکترم گفت بیماری خاصی ندارم فقط نزدیک بینم چی کار کنم شماره چشمم بالا نره ممنون
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۵۵
سلام
نگران نباش.
بالارفتن نمره چشم به معنی کوری نیست ولی ممکنه تا چند سال نمره چشم بالاتر بره که طبیعیه.
• پاسخ
عمل لازک
فربد- جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵
با سلام
بنده هفته گذشته عمل لازک انجام دادم و ۴ روز پس از عمل لنز های ترمیمی رو از چشم بنده خارج کردن دو روز پس از آن یک دفعه به شدت در چشم چپ احساس سوزش شدید و تاری بیش از حد کردم و به سرعت نزد دکتر رفتم . دکتر پس از معاینه گفت قسمت ترمیم شده عمل از بین رفته و مجددا لنز ترمیمی در چشم بنده گذاشت که الان سه روز از آن میگذرد و من در چشم چپ خودم کماکان تاری دید دارم به طوری که اگر چشم راست خودم را ببندم و با چشم چپ بخواهم متنی را بخوانم به سختی میتوانم و شفافیتی وجود ندارد . امکان دارد عمل بنده خراب شده باشد ؟ چون در دفعه قبلی که بعد عمل لنز ترمبمی به چشم داشتم این وضعیت وجود نداشت
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۱۳
سلام
گاهی در روند بعد از عمل این موارد ایجاد میشود و معمولا مشکل جدی ایجاد نمیشود به شرطی که تا بهبودی آن تحت تظر پزشک باشی.
• پاسخ
انحراف چشم
عسل- سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۵
با سلام.۲۲سالمه و از بچگی مشکل انحراف و تنبلی چشم چپ داشتم.تنبلی با عینک رفع شد ولی چندماهیی هست که انحراف بیشترشده.بشدت اذیت میشم و اعتماد بنفسمو کاهش داده.مجبورم گردنمو خم کنم موقع روبرو صحبت کردن با کسی.به نور حساس شدم و موقع خواب چشمم کامل بسته نمیشه.آیا باعث افتادگی پلگ شده؟این انحراف با جراحی درست میشه؟کمی درمورد نحوه جراحی توضیح میدین.با تشکر
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۰۹
سلام
آنچه که الان میشه گفت اینه که اگرانحراف شما با عینک اصلاح نشود و بیشتر شده آنگاه ممکنه اقدام بعدی مناسب شما،عمل باشه. بحث در مورد جزییات عمل یک مسئله تکنیکی اسن ودر اینجا فرصت برای آن وجود ندارد.
• پاسخ
انحراف چشم
عسل- سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۳
با سلام.۲۲سالمه و از بچگی مشکل انحراف و تنبلی چشم چپ داشتم.تنبلی با عینک رفع شد ولی چندماهیی هست که انحراف بیشترشده.بشدت اذیت میشم و اعتماد بنفسمو کاهش داده.مجبورم گردنمو خم کنم موقع روبرو صحبت کردن با کسی.به نور حساس شدم و موقع خواب چشمم کامل بسته نمیشه.آیا باعث افتادگی پلگ شده؟این انحراف با جراحی درست میشه؟کمی درمورد نحوه جراحی توضیح میدین.با تشکر
• پاسخ
درد در ناحیه کره چشم
زینب راد- شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۰۶
سلام آقای دکتر،من ۳۲سالمه وتقریبا ۸سالی میشه که ناراحتی اعصاب وافسردگی دارم ودارو مصرف میکنم گریه زیاد میکردم اما الان جرات ندارم چون چشمام خیلی درد میگیرن.این سالهای اخیر به شدت چشمام درد می‌کنه وفشار زیادی پشت پلکها وکره چشمم هست به حدی که نسبت به نور حساس میشم وسردرد هم میگیرم.این درد طولانی میشه و تاچندروز ادامه داره.بینایی سنگی رفتم اما گفتن مشکلی نداری،میگرن هم ندارم.چشمام نیم تا ۷۵درصد آستیگماته..من نمیدونم دقیقا باید کجا برم چشم پزشک مراجعه کنم یا بینایی سنجی؟
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۲۶
سلام
معاینه کامل چشم توسط چشم پزشک متخصص انجام میشود . بینایی سنج یا اوپتومتریست کارش تعیین نمره چشم است . لذا نمیتواندنسبت به بیماریهای چشم نظر دقیق دهد. پس اول به متخصص چشم مراجعه کن.
اینرا هم بدان که گاهی این دردها علل اعصاب دارد و نه چشم.
• پاسخ
عمل لازک
امیر- جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۲۲
سلام نمره چشم من هر کدوم ۵ بوده عمل کردم مدت زماندرمانش حداقل و حداکثر چقدره ممنون
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۰۳
سلام
معمولا متغیر است و از سه تا شش ماه ممکن است طول بکشد.
• پاسخ
با سلام . اقای دکتر بنده چند
امیر- پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۵۸
با سلام . اقای دکتر بنده چند روزی هست که احساس خستگی زیاد میکنم بخصوص در چشمام . ادم استرسی هم هستم . در طول روز با احساس خستگی بیشتر باید به چشام فشار بیارم تا یه متن یا یه شی رو درست ببینم وگرنه. اون نوشته یا شی رو دوتا میبینم و خیلی به فکر هم فرو میرم که اونجا هم دوبین میشه. خالی از لطف نیست که این وضعیت من بعد از سه رو از اهدا خون من ایجاد شده و بدلیل شروع زندگی متاهلی رابطه نزدیکی من هم تو هفته شاید ۶ بار هم برسه. رفتم چشم پزشک گفتن چشات مشکلی ندارن . میشه منو راهنمایی بفرمایین .راستش میترسم خدا نکرده یه مشکل جدی داشته باشم . سپاسگزارم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۰۶
سلام
اگر به چشم پزشک مراجعه کرده ای و چشمها نرمال بوده پس نگران نباش. استرس بخودی خود در چشم نرمال هم ممکنه که ایجاد خستگی بکند. در صورت ادامه ی مشکل بعد از دوسه هفته دوباره معاینه بده.
• پاسخ
سلام،عوارض گذاشتن لنزداخل
نگار- چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۲۰
سلام،عوارض گذاشتن لنزداخل چشمی رالطفا بگیدواینکه آیاعمل سختی هستش؟
• پاسخ

سلام بطور طبیعی در هر عملی
dr.mohammadi – شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۱
سلام بطور طبیعی در هر عملی احتمال عوارض هست که البته در همه ی افراد این مسیله یک جور نیست. و احتمال ایجاد عوارض نادر ( مانند عفونت )است. بعد از انجام معاینه دقیقتر میشود راهنمایی کرد.
• پاسخ
ببخشیداقای دکتر تخصصتون با
Zahra mo- سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۵
ببخشیداقای دکتر تخصصتون با آدرس مطبتون رو لطف میکنید بدید
• پاسخ

شبکیه و لیزرلیزیک و لنز
dr.mohammadi – پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶
شبکیه و لیزر
لیزیک و لنز
به بخش دسترسی این سایت مراجعه شود
• پاسخ
پزشک خوب
Zahra mo- سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۴
سلام اقای دکتر شما توی استان مرکزی چشم پزشک خیلی خوب میشناسین؟لطف میکنید معرفی کنید.
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۲
سلام
دکتر بیانی و دکتر سروریان و افراد دیگری هم هستند که به یاد ندارم.
• پاسخ
عفونت چشم
Zahra mo- سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۹
سلام اقای دکتر گفتم که چشمم ضربه خورده بود رفتم دکترگفت دردش به خاطرعفونت کردن چشمم هست دکتر فوق تخصص قرنیه بودندبرای نازکی شبکیه هم گفت باضربه مشکلی نداره.داروی پماد چشمی تتراسایکلین دادروزی سه بار ولی من چون مدرسه میرم فقط شب هامیزنم.به نظرتون اشکالی داره؟
• پاسخ

معمولا پنادد شب زمان خواب
dr.mohammadi – سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۵۴
معمولا پنادد شب زمان خواب تجویز میشود . بهتره با احازه ایشان دستور مصرف را تغییر بدهی .من چون معاینه نکرده ام نمیشود قطعی بگم.
• پاسخ
سلام وقت بخیر…
حانیه- سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴
سلام وقت بخیر…
من ۲۲ ساله هستم و حدود ۱ماه هستش ک به دلیل یه سری مشکلات هرمونی دوتا قرص هرمونی و قرص متفوزمین استفاده میکنم….چند روز بود ک سر درد شدید میشدم و به پزشک رفتم و‌ بعد معاینه به من گفتن ک مشکلی ندارم و حتی دارو هم بهم ندادنوگفتن علت سر درد قرص هایی هست ک استفاده میکنم. اما الان حدود یکهفته هست که احساس وجود جسم خازجی تو چشم دارم و این موضوع ب شدت ناراحتم کرده.اشک مصنوعی هم استفاده کزکردم فایده نداشت.لطفا راهنماییم کنین ممنون.
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۵۱
سلام
احساس جسم خارجی در چشم دلایل متعددی دارد که بیشترین علت آن خشکی چشم است، اگر با استفاده ی مرتب و هر ۴ ساعت از قطره اشک مصنوعی هنوز مشکل داری باید دوباره معاینه چشم بشوی.
• پاسخ
سلام،نمره چشم چپم۹ونمره چشم
نگار- دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۴۲
سلام،نمره چشم چپم۹ونمره چشم راستم۶میباشدسنم۲۸وچندسال نمره چشمم ثابت هست میخواستم راهنماییم کنیدکه چه عملی میتونم انجام بدهم تقریبااز۸سالگی عینک زدم دیگه واقعا خسته شدم واینکه اگه پزشک خوبه اصفهان میشناسیدبهم معرفی کنید.باتشکر
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۴۷
سلام
باید بررسی انجام بشود. شاید شرایط روشهای لیزری و یا لنز رو داشته باشی.
پزشکان خوب در اصفهان زیاد هستند. دکتر قریشی را الان حضور ذهن دارم.
• پاسخ
لیزیک چشم
محمد- شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۵۶
با سلام
اینجانب مبتلا به بیماری پوستی پسوزیاریس از نوع خفیف می باشم آیا با چنین بیماری میتوانم عمل لیزیک انجام دهم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۱۰
سلام
به شرط کنترول بودن بیماری و واجد بودن سایر شرایط عمل معمولا میشه عمل کرد.
• پاسخ
سلام.آقای دکتر سواب من ایرادی
عزت- جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۳۲
سلام.آقای دکتر سواب من ایرادی داشت که جوابی بهش ندادین؟اسم بیماری ایشون دوربینی شدید هست…به فرزند منتقل میشه؟
• پاسخ

دوربینی شدید گاهی ممکن است به
dr.mohammadi – شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۰۷
دوربینی شدید گاهی ممکن است به فرزند منتقل شود. لذا بطور قطع برای هر فرد نمیتوان از قبل پیش بینی مرد.
• پاسخ
همونطور که گفتم ۱۸ سالمه با
دنیا- جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷
همونطور که گفتم ۱۸ سالمه با نمره چشم ۳(دوربین) و میخوام عمل کنم آیا باز نمره چشمم برمیگرده و آیا تو این سن ضرری داره..؟!
• پاسخ

برای عمل سن ١٩ تمام باشد و
dr.mohammadi – شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۰۵
برای عمل سن ١٩ تمام باشد و نمره چشم ثابت باشد و سایر شرایط معاینه موجود باشد. احنمال برگشت زیاد نیست.و احتمال عارضه بسیار کم است.
• پاسخ
سلام من ۱۸ سالمه و نمره چشمم
دنیا- سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۰۹
سلام من ۱۸ سالمه و نمره چشمم ۳ هست و میخوام لیزیک کنم…درسته که تا ۲۵ سالگی نمره چشمم بر میگرده..؟!
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
سلام
سوال خود را دوباره و با توضیح بیشتر و کاملتر مطرح کن.
• پاسخ
نیستاگموس
عزت- یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۴۵
سلام آقای دکتر.من قبلا سوالی با موضوع نیستاگموس مطرح کردم شماگفتید اسم علمی بیماری روبراتون بنویسم…اسمش سیورهالوپیا…دوربینی شدی…البته چون تلفنی پرسیدم امکلن داره اشتباه باشه تلفظش…درهر ثورت ممنون میشم بگید به فرزند منتقل میشه یاخیر
• پاسخ
بینای
bahar- شنبه ۳۰ دى ۱۳۹۶، ۲۰:۵۸
سلام
حدود سه ماه از تقویت مژه سریتا استفاده کردم مژهام رشد خوبی داشتن الان نزدیک یک ماه بینای چشم راستم طوری شده ک نوشته های نزدیک رو ریزتر از اندازه واقعی میبینم ب دکتر مراجعه کردم گفت کمی استیگمات شده خواستم ببینم علتش میتونه اشتفاده از محلول بوده باشه ک استفادشو قطع کنم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷
سلام
احتمالا ارتباطی ندارد. با این حال با معاینه دقیق تر مشخص خواهدشد.
• پاسخ
ضربه به چشم
Zahra mo- جمعه ۲۹ دى ۱۳۹۶، ۲۳:۰۹
سلام خسته نباشیدسه روزپیش دست دوستم محکم به چشمم برخورد کرد به طوریکه جلوچشمم سیاهی رفت و برق زد یکم درد گرفت الان وقتی چشمم رو یکم تکان میدم کمی درد میگیره.باید برم دکتر؟تازه چشم پزشکی بودم گفت مقدار خیلی کمی نازکی شبکیه دارم توشهرمون دکترخوب نیست دکترای شهرای دیگه هم تادوماه نوبت نمیدهند به نظرتون چکارکنم خواهش میکنم جواب بدید.خیلی ممنون
• پاسخ

dr.mohammadi – شنبه ۳۰ دى ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴
سلام
درد چشم مربوط به آسیب احتمالی شبکیه نیست اما از آنجا که سابقه ی نازکی پرده شبکیه داری بهتره دوباره معاینه بشوی جهت اطمینان از سلامت شبکیه. اگر بود فوق متخصص شبکیه بهتره .
• پاسخ
نیستاگموس
عزت- یکشنبه ۲۴ دى ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱
سلام ووقت بخیر
من دختری ۳۱ساله هستم خواستگاری دارم ۳۳ساله.که مشکل چشمی ایشون یه مشکل مادرزادی هست…کم رشدکردن لکه زرد ونیستاگموس…حالا سواب من اینه آیا این بیماری به فرزنمون منتقل میشه واگه منتقل میشه احتمالش چقدره…من خودم سالمم واصلا سابقه این بیماری تو اقوام وخانواده مون نیس…متشکرم بابت جواب به سوالات
• پاسخ

با سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۲۴ دى ۱۳۹۶، ۲۲:۳۷
با سلام
بیماریهای شبکیه با این خصیات که گفتی متعدد هستند . برخی به بچه ها منتقل نمیشوند اما برخی احتمال انتقال به فرزند را دارند.
باید به اسم علمی و پزشکی بیماری اشاره بکنی تا دقیقتر راهنمایی بشوی.
• پاسخ
اقای دکترمن بازم سوال دارم
Maryam- شنبه ۲۳ دى ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲
اقای دکترمن بازم سوال دارم،خواهرم حدود چندین ماه هست که روی یکی از پلکاشون۳تا گل مژه زده،دکتر متخصص گفتن عمل لازم داره و براشون از زیرپلکشون عمل میکنم که مشخص نشه،ولی چندجایی شنیدیم که امپولی هست که این مشکل رفع کنه
سوالم ابنه بنظر شما کدوم راه بهتره و به چشمشون از لحاظ ظاهری اسیب نمیرسونه؟
و برای خودمم باز سوال دارم که اگه لنزطبی روی چشمم بزارم برای مواقعی که بیرون میرم ،بعدا که بخوام عمل کنم مشکلی ایجاد نمیکنه ؟
ببخشید که وقتتون گرفتم ،ممنون از لطف و پاسخگویی شما
• پاسخ

در درمان گل مژه گاهی ممکن است
dr.mohammadi – شنبه ۲۳ دى ۱۳۹۶، ۲۲:۳۷
در درمان گل مژه گاهی ممکن است آمپول کور تون توصیه شود اما به اندازه عمل موثر نیست و گاهی ممکن است باعث تغییر رنگ پلک شود،
انتخاب روش درمان در نهایت بعد از معاینه دقیق میسر است .
لنز طبی چنانچه ساعت های متوالی و برای ماههایو سالهای متوالی استفاده شود ، نه حتما و ممکن است مانع عمل بعدی چشم شود، چنانچ در فواصل منظم هر سه ماه معاینه چشم بدهی و اصول استفاده لنز را رعایت کنی این ریسک کمتر است.
• پاسخ
سلام
Maryam- جمعه ۲۲ دى ۱۳۹۶، ۱۸:۰۴
سلام
ببخشید اقای دکترمن ۱۹سالمه،ونمره هرکدوم ازچشمام بین ۲تا۳هست،دوربین چشمام ضعیفه،دلم میخوادعینک نزنم وعمل کنم،چون باابن دید من بیرون که میرم اصلا عینک نمیزنم و واقعاسختمه،ولی عمل لیزیک توی این سن معمولا انجام نمیشه،و منم شماره چشمم ثابت نشده و چهارسالم کامپیوتر قراره بخونم،گفتن درستش اینه که بعداین مدت عمل کنم سوالم اینه من میخوام برای بعضی مواقع لنز بزارم،و چون چندسال دیگه میخوام عمل کنم اگه میشه بهم لنز خوبی رو معرفی کنید که به چشمام اسیب نرسونه ،متشکرم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – جمعه ۲۲ دى ۱۳۹۶، ۲۱:۱۴
سلام
باید براساس معاینه تعیین شود.لنز هم مانند دارو بدلیل خطرات باید توسط پزشک تجویز بشه. بدنبال اسم لنز نباش چون انواع تقلبی زیاده و دیگر اینکه از پزشک نزدیک محل زندگی تهیه کن که از جهت عوارض و اصول استفاده توجیه باشی.
• پاسخ
اسیب به مردمک چشم-ادامه
الهام- جمعه ۲۲ دى ۱۳۹۶، ۳:۵۰
ممنون از پاسختون اقای دکتر…با توجه به اینکه بیش از سی سال اززمان ضربه گذشته ایا احتمال پیشرفت وجود دارد و ایا راهی برای اطلاع از این مساله وجود دارد؟
سوال دومم این است که ایشان لنز فقط برای پوشاندن اسیب استفاده میکنند و تاثیری در بهبود بینایی ندارد من با یک اپتومتریست این مساله را عنوان کردم و گفتند حتما چشم اسیب دیده ایشان نابینا شده است چون در غیر این صورت اصلا نمیتوان با یک چشم سالم و یک چشم
بینا در حد تشخیص رنگ دید طبیعی و زندگی طبیعی داشت.ایا این میتواند صحت داشته باشد؟
سوال سومم اینکه ایا از لحاظ زیبایی میشود کاری انجام داد که هر دو چشم همرنگ باشد؟
سوال چهارمم اینکه ایا امکان بهبودی این بیماری وجود دارد یا هنوز علم پزشکی پیشرفتی در این حوزه نداشته؟
عذرخواهی میکنم بخاطر ازدیاد سوالهای
سپاسگزارم برای وقتی که میگذارید.
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – جمعه ۲۲ دى ۱۳۹۶، ۲۱:۰۸
سلام
تا معاینه نشود هر جوابی به این سوالات غیر دقیق خواهد بود.
• پاسخ
اسیب به مردمک چشم
الهام- پنجشنبه ۲۱ دى ۱۳۹۶، ۲۰:۴۸
سلام اقای دکتر.در مورد بیماری چشمی فردی که به خواستگاریم امده میخواهم اطمینان حاصل پیدا کنم.ایشون در سه سالگی دچار ضربه شدند و مردمک چشمشون اسیب دیده.الان از لنز استفاده میکنن برای پوشاندن نقطه اسیب و به همین دلیل یک چشم از دیگری پررنگتر هست.میگویند دید چشم اسیب دیده در حد تشخیص رنگ است.ولی انچه که من دیده ام این است که در حرکات و زندگی به نظر کاملا معمولی هستند و اصلا متوجه نمیتوان شد.از شما راهنمایی میخواهم.یکی اینکه با توجه به تجربه و علمی که شما دارید این نشانه های ظاهری با انچه که گفته اند میتواند صحت داشته باشد.و اینکه ایا این مساله به گونه ای است که پیشرونده باشد و چه مشکلاتی را میتواند در اینده به همراه داشته باشد.
با تشکر فراوان از اینکه این شرایط را فراهم نموده اید تا پرسشهایمان را از شما بپرسیم…
• پاسخ
سلام اقای دکتر.در مورد بیماری
الهام- پنجشنبه ۲۱ دى ۱۳۹۶، ۲۰:۴۶
سلام اقای دکتر.در مورد بیماری چشمی فردی که به خواستگاریم امده میخواهم اطمینان حاصل پیدا کنم.ایشون در سه سالگی دچار ضربه شدند و مردمک چشمشون اسیب دیده.الان از لنز استفاده میکنن برای پوشاندن نقطه اسیب و به همین دلیل یک چشم از دیگری پررنگتر هست.میگویند دید چشم اسیب دیده در حد تشخیص رنگ است.ولی انچه که من دیده ام این است که در حرکات و زندگی به نظر کاملا معمولی هستند و اصلا متوجه نمیتوان شد.از شما راهنمایی میخواهم.یکی اینکه با توجه به تجربه و علمی که شما دارید این نشانه های ظاهری با انچه که گفته اند میتواند صحت داشته باشد.و اینکه ایا این مساله به گونه ای است که پیشرونده باشد و چه مشکلاتی را میتواند در اینده به همراه داشته باشد.
با تشکر فراوان از اینکه این شرایط را فراهم نموده اید تا پرسشهایمان را از شما بپرسیم…
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – پنجشنبه ۲۱ دى ۱۳۹۶، ۲۳:۴۰
سلام
بله بدنبال ضربه به چشم گاهی این نشانه هایی که گفتی ایجاد میشود، و معمولا حداکثر پیشرفت عوارض ضربه تا ده سال بعد است و بعد از آن پیشرفت احتمال کمتری دارد.
• پاسخ
قی کردن چشم
یاسمن- سه شنبه ۱۹ دى ۱۳۹۶، ۰:۰۲
سلام و خسته نباشید اقای دکتر مادر من چشمش شدید قی می کنه و دارای درد و سوزش شدید است و مایعی سفید رنگ (چرک) از چشمش میاد و‌چشمش داره کم کم جمع میشه پیش چند تا دکتر رفتیم گفتن عمل ان شا… که نظر دیگه ای شما داشته باشید. خواهش می کنم اگر براتون مقدور سریعا یه راهکار خوب پیشنهاد بدین
• پاسخ

سلام باید اصطلاح پزشکی بیماری
dr.mohammadi – سه شنبه ۱۹ دى ۱۳۹۶، ۲۲:۰۵
سلام باید اصطلاح پزشکی بیماری و شدت آن را از پزشک معالج گرفته و قید کنی تا بشود راهنمایی کرد.
• پاسخ
سلام
زهرا- یکشنبه ۱۷ دى ۱۳۹۶، ۱۸:۲۶
سلام
پدرمن یک سال پیش پرده چشمش پاره شد و عمل کرد اما الان واضح دید نداره و تار میبینه و دکترش گفت یه مایعی در چشمش باعث تار دیدنش میشه و یه قرصی دادن به اسم پلرون(اپلرون)برای رفع اون مایع من راجب این دارومطالعه کردم ربطی به چشم نداشت می خواستم ببینم این دارو ربطی به درمان چشمش داره و خطرناک هست یا خیر؟
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – سه شنبه ۱۹ دى ۱۳۹۶، ۲۲:۱۲
سلام
من در درمان برای بیماران خودم از این دارو استفاده نمیکنم. بهتره دوباره با پزشک معالج مورد را مطرح کنی شاید توضیحی داشته باشد.
• پاسخ
سلام
زهرا- یکشنبه ۱۷ دى ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵
سلام
پدرمن یک سال پیش پرده چشمش پاره شد و عمل کرد اما الان واضح دید نداره و تار میبینه و دکترش گفت یه مایعی در چشمش باعث تار دیدنش میشه و یه قرصی دادن به اسم پلرون(اپلرون)برای رفع اون مایع من راجب این دارومطالعه کردم ربطی به چشم نداشت می خواستم ببینم این دارو ربطی به درمان چشمش داره و خطرناک هست یا خیر؟
• پاسخ
پاره شدن شبکیه چشم
Liana- یکشنبه ۱۷ دى ۱۳۹۶، ۱۸:۲۱
سلام.
من یک دوست هجده ساله دارم که به گفته ی خودش الان بیشتر از شش ماه هست که وقتی چشم چپش رو میبنده چشم راستش به شدت تار میبینه اما در حالت عادی اینطوری نیست. تازه به پزشک مراجعه کرده و بهش گفتن شبکیه چشمش پاره شده. با توجه به شرایط و امتحاناتش حداقل تا سه هفته نمیتونه عمل کنه.
میخواستم بدونم این سه هفته خطری براش به وجود نمیاره؟ و با توجه به اینکه شش ماه میگذره بعد از عمل بهبودی کامل پیدا میکنه؟
خیلی ممنون
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – سه شنبه ۱۹ دى ۱۳۹۶، ۲۲:۰۳
سلام
پارگی شبکیه باید هرچه زودتر عمل شود تاخیر خطرناک است.. تا معاینه نشه دقیقا زوند درمان قابل پیش بینی نیست.
• پاسخ
سوال مهم
مرتضی- شنبه ۱۶ دى ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸
سلام آقای دکتر خسته نباشید.من در ۸ سالگی بر اثر اصابت جسم سخت بیناییم رو از دست دادم و ۲ بار توسط دکتر ریاضی عمل شدم و الان ۲۰ سالمه و دید ندارم و تشخیص نور هم ندارم و از لحاظ ظاهری کاملا مشخصه و مرز مردمک و عنبیه از بین رفته و تقریبا آبی شده ولی مرزشون با سفیدی چشم مشخصه میخواستم بپرسم آیا میشه کاری کرد که از لحاظ ظاهری مشخص نشه و مثل چشم دیگرم بشه درضمن هیچ دارو و قطره ای مصرف نمیکنمممنونم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۱۷ دى ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
سلام
بله یا لنز تماسی زیبایی یا پروتزهای مخصوص معمولا مشکل را تا حدود زیادی رفع میکند. لازم است که قبلش معاینه بشی تا دقیقتر نظر داد.
• پاسخ
سلام علیکم
حسن- شنبه ۱۶ دى ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶
سلام علیکم
بنده گاهی اوقات و به صورت غیرارادای، چرخشی در چشمم ایجاد میشود، یعنی لحظه ای سیاهی میرود و سفیدی می آید. البته بر اساس اظهارات اطرافیان، اینطور برداشت کردم که بعضی از اوقات که میخواهم بخوابم و تصور خودم این است که چشمانم بسته است، اظهار می کنند که سفیدی هست و سیاهی نیست. با این اوصاف، چه کنم؟
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۱۷ دى ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
سلام
این موارد اگر فقط در زمان خواب است معمولا بیماری نیست ولی یک معاینه برای اطمینان بده.
• پاسخ
سلام دکتر عزیز
محمد- جمعه ۱۵ دى ۱۳۹۶، ۹:۳۰
سلام دکتر عزیز
سوالم اینه که آیا کسی که نمره هر دو چشمش مثبت ۱۰ هست یعنی باید عینک مثبت استفاده کنه و ی کم شب کوری داره میتونه از کار افتاده بشه؟ خواهشا جزیی تر راهنمایی کنید تشکر میکنم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۱۷ دى ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
سلام
بعید میدانم بخاطر نمره عینک کار افتاده محسوب بشی اما بخاطر شب کوری و… شاید، من در جریان جزییات دستورالعمل ها نیستم. به پزشکای شاغل در مراکز وابسته به تامین اجتماعی مراجعه شود.
• پاسخ
عینک دوربین برای اشیاء نزدیک
حسین- پنجشنبه ۱۴ دى ۱۳۹۶، ۲۱:۱۵
با سلام. ممنون از لطف شما.
چشم من نزدیک بین است با شماره ۱ برای هرکدام.
دکتر به من گفت چون زیر ۴۰ سال هستم میتوانم همان عینک دوربین که بلوکنترل است را برای مانیتور که نزدیک است استفاده کنم.
میخاستم بدانم چون چندساعت به مانیتور نگاه میکنم آیا به چشم من فشار نمیاید که یک عدسی دوربین را برای اشیا نزدیک بکار بگیرم.
ممنون.
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۱۷ دى ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
سلام
چنانچه موقع استفاده از عینک احساس فشار و یا خستگی و یا درد در چشم نداری معنیش اینه که عینکت خوبه.
• پاسخ
سلام.نوزاد من چند روزه به
Zohre- دوشنبه ۱۱ دى ۱۳۹۶، ۲۰:۵۰
سلام.نوزاد من چند روزه به ویروس چشمی دچار شده.اوایل درد زیادی نداشت.الان دوروزه از شدت درد چشمش رو باز نمیکنه.امروز متوجه شدم یه خط روی مردمک چشمش هست .نظر شما در مورد این بیماری و درد چیست
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – سه شنبه ۱۲ دى ۱۳۹۶، ۲۳:۲۲
سلام
باید با دستگاه معاینه بشه که مطمئن بشی عفونت نباشه. چشم نوزاد در برابر برخی عفونت ها آسیب پذیر تر از بالغین است.
• پاسخ
پرده در چشم
فاطمه.و.ز- یکشنبه ۱۰ دى ۱۳۹۶، ۱۵:۳۱
سلام.خسته نباشید..مادر من چند روز پیش برای چکاپ چشمشون ب دکتر مراجعه کردند و دکتر گفته بودن ک در هر دو چشمشون ی پرده نازک هست..میخواستم بدونم علتش و درمانش چیه؟؟ممنون میشم سریع جواب بدید..خدا خیرتون بده
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۱۰ دى ۱۳۹۶، ۱۵:۴۲
سلام
این یک اصطلاح پزشکی نیست و یک توصیف عامیانه است که دکتر برای بسیاری از حالات به کار میبرد. تا عین اصطلاح پزشکی را بیان نکنی معلوم نمیشه چی بوده. آنچه مسلم است اگر دیدش تار تیست جای نگرانی نیست و باید هر چند ماه کنترول شود.
• پاسخ
خیلی ممنون از جوابتون..دکتر
فاطمه.و.ز- یکشنبه ۱۰ دى ۱۳۹۶، ۱۷:۳۱
خیلی ممنون از جوابتون..دکتر اصطلاحی ب کار نبرده فقط گفته پرده در چشمتون هست..خیر مشکلی در تاری دید ندارن..البته چند ساله ک چشم هاشون ضعیفه و از عینک استفاده میکنند ولی نمره عینکش تغییری نکرده
• پاسخ
تعیین مشخصات برای کنتاکت لنز
علی- چهارشنبه ۶ دى ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵
با سلام و عرض ادب.
بنده تمایل به استفاده از لنز تماسی دارم و از انجایی که آستیگمات هم هستم باید از لنز های توریک استفاده کنم.
یک اسکن از پرینت دستگاه تعیین نمره که اخریا از هر دو چشم بنده گرفته شده رو لینکش رو براتون قرار میدم :
http://uupload.ir/files/5uwn_20171226_112304.jpg
لطفا بفرمایید که مشخصات لنزی که باید خریداری کنم چی باشه؟ منظورم اینه که پاور و استیگمات و محور استیگمات چشم چپ و راست بنده چند است؟ توی این برگه مقدار های زیادی نوشته شده بود.
لطفا من را راهنمایی بفرمایین.
با تشکر
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – چهارشنبه ۶ دى ۱۳۹۶، ۲۳:۳۶
سلام
باید با دستگاه دقیق تری اندازگیری شود. و بعد از اندازگیری توسط متخصص با دید بیمار تطبیق داده شود. و بعد از همه ی این مراحل متخصص اقدام به تهیه کرده و بعد از تهیه لنز را روی چشمت چک کند.اگر غیر از این باشد دقیق و اصولی نخواهد بود.
• پاسخ
سلام آقای دکتر گفتین میتونم
یاسین- چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۲
سلام آقای دکتر گفتین میتونم از لنز تماسی برای صفر کردن نمره چشمم استفاده کنم میخواستم اگه ممکنه توضیح بدین استفاده از چه نوع لنز تماسی برای صفر کردن نمره چشم مؤثره و این که آیا آستیگمات رو هم صفر میکنه و این که چه مدتی طول میکشه با لنز تماسی نمره چشمم صفر بشه و اینکه هزینه تقریبیش چقدره .ازتون خیلی ممنونم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۶
سلام
جواب به این مورد فقط بعد از معاینه با دستگاه ممکن است. به پزشک محل سکونت مراجعه شود.
• پاسخ
سلام وقت بخیر، من دست خط ریزی
حمید- یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۱
سلام وقت بخیر، من دست خط ریزی دارم و متون رو خیلی ریز مینویسم، حالا میخواستم بدونم که آیا ریزنویسی و خواندن متن ریز آسیبی به چشم و بینایی میرسونه؟
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۹
سلام
تا این لحظه ثابت نشده که این مورد خطری برای چشم داشته باشد.
• پاسخ
مشکل ژنتیکی شبکیه چشم
ثریا- یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۸
با سلام
کسی که به خاطر ژنتیکی مشکل بینایی در شبکیه چشم دارد
و ده درصد بینایی دارد. می تواند رنگ ها را تشخیص دهد؟ دید او چگونه است؟ تشکر
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۷
سلام
منظور شما را متوجه نشدم.
دوباره بنویسید و اینبار بطور واضح .
• پاسخ
سلام من نمره چشمم حدود ۲ هستش
یاسین- پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۲
سلام من نمره چشمم حدود ۲ هستش و حدود ۱ نمره هم آستیگمات دارم خواستم بدونم به جز عمل لیزیک آیا راه دیگه ای برای پایین آوردن نمره چشم هست ویا غیر از عمل راه دیگه ای برای پایین آوردن نمره چشم هست من ۲۰ سالمه و نمره چشمم حدود یه سالی هست که ثابته ممنونم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
سلام
روش دیگر ،لنز تماسی است که در صورت وجود شرایط میتوانی استفاده کنی.
• پاسخ
تاری دید
سحر- چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
باسلام بنده یک هفته تاری دید داشتم که عکس octانجام دادم کسی که عکسم را انجام دادند گفتن جداشدگی شبکیه چشم دارم و وقتی به پزشکم مراجعه کردم گفتند مایع جلوی چشمم را گرفته و باید چهارهفته صبرکنم اگر بهبود پیدا نکرد لیزر کنم، چون خودم کادر درمان هستم تا جایی که میدانم جداشدگی شبکیه چشم یک اتفاق اورژانسی است، میخواستم نظر شما رو بدونم اینکه واقعا چهارهفته صبرکنم یا سریعتر جهت لیزر اقدام کنم
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۲۹
سلام
جداشدگی شبکیه در بیشتر موارد درمان اورژانسی میحواهد اما در مواردی مانند بیماری CSC /CSR نیازی به درمان اورزانسی ندارد .احتمالا شما این مورد آخر هستی. در هر صورت تشخیص دقیق با معاینه مسجل میشود
• پاسخ
با سلام. مادرم دچار تاری دید
نیکو- جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۸
با سلام. مادرم دچار تاری دید بودن به چشم پزشک مراجعه کردیم و عینک دادن. بعد یک هفته چشمهای مادرم کاملا خوب شد بطوری که با عینک نمیتونستن ببینن و عینک بلااستفاده شد. در ده روز نه کیلو کاهش وزن داشتن طی ازمایش متوجه قندخون بالا شدیم. دکتر برا قندشون دارو دادن بعد مصرف دوباره دچار تاری دید شدید شدن بطوریکه نزدیک و دور رو نمیبینن. علتش چیه؟
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۵۸
سلام
مطمین شوید که قند خون طبیعی شده است و چند روز ببعد از آن دوباره معاینه باید بشود. دلایل این تاری و ….متفاوت است اما در معاینه معلوم خواهد شد.
• پاسخ
سلام خسته نباشید,من درزمان
لیلا- جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۹
سلام خسته نباشید,من درزمان بچگی بخاطرضربه به چشمم وهمچنین سرم کم کم دیدچشمم روازدست دادم مثل اینکه قراربوده توبچگی یه آمپولی بزنن که دیدم ازدست نره اما نزدن,چشم پزشکان گفتن رگی که ازسربه چشم متصل هست دچارخون مردگی شده واون خون مردگی باعث نابیناشدن چشم راستم شده میخواستم بدونم الان درمانی برای این مشکل نیومده؟واینکه آیاممکنه توبارداری برای من خطرسازباشه
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۵۴
سلام
احتمالا عصب بینایی در مسیر چشم تا مغز آسیب آسیب دیده است.
افسوس نخور تا کنون هیچ درمانی برای پیشگیری و یا درمان آن وجود ندارد.
در آینده امید درمان هست.
بارداری در این موارد معمولا منعی ندارد. به شرط معاینه ی کامل و نرمال بودن سایر مسائل.
• پاسخ
CRVO شدید چشم
حاجی ابادی- شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۱
سلام و احترام اقای دکتر . همسرم ۳۰ سال دارن و با مراجعه به پزشک براشون CRVO شدید چشم تشخیص دادن و تزریق امپول ماهانه و قطره ی رافیکول برای ۴ روز ۴ ساعتی و یک قطره ی دیگه تا زمان تزریق دیگه ۱۲ ساعتی رو تجویز کردن . جواب ازمایشاتی که پزشک براشون نسخه کردن تا ۲۰ روز دیگر میاد. اقای دکتر تو رو خدا کمکم کنین ما هنوز زیر یک سقف نرفتیم و عاشق همسرم هستم خیلی نگران سلامتیش هستم . چکار کنم ؟ نظر شما در مورد زالو درمانی چیست ؟ پزشک شون گفته ممکنه چند سال دیگه چشم دیگرشون هم درگیر بشه و نهایتا خدای ناکرده بینایی چشمشون رو از دست بدن. اقای دکتر ازتون عاجزانه درخواست کمک دارم ما هنوز عروسی نگرفتیم و عاشق هم هستیم . همسرم در مشهد شاغل هستن و به پزشک های مشهد مراجعه کردیم .
• پاسخ

سلام
dr.mohammadi – یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۴۵
سلام
کار درست را دارند انجام میدهند. احتمال مبتلا شدن چشم دیگر بسیار کم است. امکانات درمانی هم مرتبا در حال پیشرفت است پس دلیلی برای نگرانی وجوئ ندارد.بعد از انجام آزمایشات بهتره با یکی دو دکتر شبکیه دیگر هم مشورت کنید تا چیزی از قلم نیفتد.
در مشهد خانم دکتر بنایی و آقای دکتر شعیبی از همکاران ما هستندو در کارشان ماهر.

به وسیله | ۱۳۹۷/۳/۷ ۱۷:۰۷:۲۴ خرداد ۷ام, ۱۳۹۷|دسته‌بندی نشده|
×

Powered by WhatsApp Chat

× لطفا جهت رزرو وقت ویزیت، پیام نوشتاری در واتزاپ بفرستید(ترجیحا با موبایل)